Sunday, October 17, 2010

BUDGET 2011-UMNO YANG TIADA NILAI AKHLAK DAN ROH IMAN

Inilah persoalan yang terus dipertikai.  Budget 2011 UMNO menjelaskan gambaran UMNO dan apa yabf berada dalam otak pemimpin UTAMANYA iaitu

1)   Barangan yang dikecualikan cukai ialah seluar dalam, coli/baju dalam, kelambu - untuk bini Najib ROSMAH MANSUR.  Berapa ramaikah yang memakai coli dan seluar dalam yang berjemana mahal.  Siapakah kalau keluar negara memberi berbakul-bakul seluar dalam dan baju dalam?

2)   ROSMAH MANSUR DAPAT RM 111 JUTA.  Ini jenis budget apa?  Bini sendiripun dapat.  Kenapa tidak di upgradekan apa yang sedia ada.  Apakah program PERMATA adalah program terdesak peringkat negara?  Sudah ada Tabuika kemas, kenapa tidak diupgradekan dengan apa yang dimahu oleh RSOMAH?  INI BETUL SATU PEMBAZIRAN.

3)  Betul ke kerajaan yang ada ini mempunyai cukup wang?  Bayaran-bayaran yang semakin bertambah seperti elaun ketua kampung, tok batin, Imam, Siak, guru KAFA?  Apakah nanti akhirnya untuk membayar semua yang dibentangkan maka HARGA PETROL AKAN DINAIKKAN.  rakyat juga akan terus ditekan.

4)   Kenapa harga petrol tidak diturunkan?  Inilah yang dinantikan rakyat.  Najib Razak hanya berani mengatakan harga tol tidak turun dalam jangka 5 tahun.  Berapa ramaikah yang menggunakan tol berbanding dengan penggunaan petrol? Tiada siapakah yang menasihati Najib Razak?

5)   Kenapa tidak di umumkan harga getah naik?  Pemberian biasisiwa untuk pengajian tinggi diadakan balik dan dihapuskan PTPTN?  Ini semua dijaga oleh kroni UMNO

Justeru Al-Qur'an meletakkan bahawa yang paling asas dalam menjaga kewangan negara ialah faktor akhlak. Demikianlah penceritaan panjang lebar oleh Allah dalam surah Yusuf.  Kisah Nabi Yusuf yang menjaga perbendaharaan negara Mesir.  Bebas kroni dan nepotisme kerana menjaga untuk kepentingan rakyat.  Adik beradik Nabi Yusuf 12 orang ramainya.  Kita tidak pernah mendengar bahawa sirah Nabi Yusuf mempunyai ijazah ekonomi yang berjela-jela.  tetapi dengan bekalan amanah dan akhlak sahaja Nabi Yusuf menyelamatkan negara Mesir daripada kebuluran selama 14 tahun lamanya.Kisah benar ini Allah ceritakan bermula diayat 3-4 sebagai renungan. 



BOLEHKAH BUDGET 2011 COLI DAN SELUAR DALAM PEMIMPIN  UMNO BN dipercayai membela rakyat atau terus MENEKAN RAKYAT.

HAPUSKAN UMNO DALAM PILIHANRAYA KECIL GALAS DAN KOTA SAPI.  JANGAN UNDI UMNO YANG SUDAH TIDAK BERAKHLAK.

UNDILAH CALON PAS DAN PR DALAM PRK GALAS DAN KOTA SAPI DAN PRU 13 UNTUK KESEJAHTERAAN HIDUP RAKYAT


Ustaz Wan Ahmad Tarmizi
Ketua Dewan Urusan Ulama
Pas Kawasan Tambun

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails