Tuesday, September 20, 2011

Video Filem Ahmad Idham hina Islam


Inilah video kontroversi Ahmad Idham dalam Filem “Hantu Bonceng” yang diarahkan oleh Ahmad Idham Ahmad Nazri dengan lakonan oleh Zizan Raja Lawak. Salah satu babak yang dilakonkan secara jelas menghina Rasulullah SAW apabila Zizan menyebut "Asyhadu anna Muhammadar Syaitan" yang membawa maksud "Aku naik saksi bahawa Muhammad itu Syaitan".

Seorang hamba yg bercakap sesuatu kalimah @ ayat tanpa mengetahui 

implikasi & hukum percakapannya, maka perkataan itu akan 

mencampakkannya ke dlm Neraka sejauh antara timur dan barat" (Riwayat 

Al-Bukhari)

Dppk Tambun mengutuk sekeras-kerasnya penyiaran filem ini. Uploading video ke blog ini bukan untuk menyebarluas kan penghinaan ke atas Islam, tetapi adalah untuk membuat umat islam di luar sedar akan realiti penghinaan agama dan islam liberal yang cuba dimasukkan dalam negara kita.

Jelas ia bersangkut paut dengan akidah kita apabila bersangkut dengan kalimah shahadah. Semoga pihak berwajib mengambil tindakan susulan dan jangan melepaskan batuk ditangga seperti yang berlaku dalam Lembaga Penapisan Filem [LPF] di bawah Kementerian Dalam Negeri [KDN] dan juga Perbadanan Kemajuan Filem Nasional [FINAS] di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan [KPKK].

Inilah yang terjadi bila tampuk pemerintahan/kementerian dikuasai oleh golongan yang pandang enteng pada agama..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails