Wednesday, April 20, 2011

Picnic Pemuda 2011

Pimpinan Pemuda dan peserta

Taklimat dari Ajk Pelaksana

Warm Up menolak pajero..ade brani?

Kotaraja jadi tempat pilihan picnic pemuda semalam.
Resolusi sepakat perteguhkan ukhwah dan
usaha menjayakan setiap program
yang dirancang.

Walau Tertatih Kaki kita berjalan,
 tetap kita isitiqamah sebagai pemuda yang merindukan Syahid,
sebelum kita bergelar syuhada'
tetaplah bertahan dan bersiap siagalah



Monday, April 18, 2011

Sah! DSAI bukan pelakon seks



Terhangat di pasaran! Bernama melaporkan kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani bahawa siasatan mengenai video seks itu dah siap dan siasatan kini fokus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah. Polis dah sahkan bahawa pelakon video lucah tu bukannye Dato Seri Anwar (keadilan daily).

Pemfitnah besar Trio Datuk T (Rahim Tamby Chik,Shazryl Eskay dan Shuib) confirm kelam kabut sekarang melutut cium kaki busuk Najib Altantuya mintak tolong sebelum dibicarakan. Bertaubatlah wahai tiga insan pemfitnah..hanya Allah sahaja yang tau betapa besonye dosa kamu bertiga ni wahai penjenayah qazaf!

Yang pastinya kini Taib Mahmud pasti tersenyum lebar sekali lagi mendapat mandat memonopoli duit rakyat di Sarawak. Yang pastinye juga, Trio Datuk T sedang gigit jari bakal berhadapan dengan mahkamah atas tuduhan penyebar video lucah, walaupun video seks tu antara 'main weapon' nak jatuhkan Pakatan Rakyat di Sarawak. Alahai..jadi kambing hitam la sekalian Datuk T~

Jika sabit kesalahan tiga makhluk ni, maka Allah dah tetapkan sekian hukuman untuk yang suka sangat lawan agama Allah..

Hukuman terhadap penjenayah qazaf di dunia:


1)Disebat sebanyak 80 kali sebatan mengikut cara Islam

2)Dihukum menjadi fasik dengan tidak diterima penyaksiannya dalam segala urusan, sama ada di mahkamah, ketika berjual beli, perkahwinan, melihat anak bulan Ramadan, Syawal dan lain-lain.
 
Ni pulak hukuman di akhirat:
 
Firman Allah [an-Nur: 23-24] yang bermaksud:
Hukuman pada hari kiamat nanti lebih adil dan bijaksana. Allah Yang Maha Mengetahui tidak menghukum dengan sifat mengetahui-Nya sahaja, tetapi perbicaraan akan di ulang semula di mahkamah-Nya dengan bukti-bukti yang lebih terperinci. Ketika itu, anggota badan manusia, tangan dan kaki mereka akan menjadi saksi. Di samping itu terdapat catatan para malaikat, iaitu makhluk Allah yang paling baik dan suci, yang nalurikan dengan sifat sentiasa taatkan perintah Allah dan tidak sekali kali menderhakai-Nya.
Mereka akan dikerah untuk menjadi saksi sehingga mulut para pembohong dan pendakwa yang pandai mengubah kata dan meminda catatan tidak mampu lagi untuk memutarbelitkan kenyataan yang sebenar.

Picnic Pemuda


Jom dtg ramai2 santai kat kawasan air terjun..
Datang yop!

Gambar Muktamar PAS Tambun


Barisan saff kepimpinan PAS Kawasan Tambun

Exco Pemuda Kawasan bersama Dato Husam

Dato Husam mentahnik anak KP


Wakil Nisa sbg pencatat minit mesyuarat

Muktamar PAS Kawasan Tambun dah tutup tirai semalam
kat Hotel Hillcity dengan kehadiran 400 perwakilan.
Dato Paduka Husam Musa diimport khas sbg perasmi.
YDP Dr Khairuddin sekali lagi diamahkan mengepalai PAS Tambun.
Harapan beso ahli supaya saff kepimpinan yg baru ni lebih mantop dan fokus
pada tarbiah dan jentera pilihanraya akan dtg.
Hancur Umno!

Saturday, April 16, 2011

Penjelasan SPRM macam budak tadika




KUALA LUMPUR, 6 April: Berikut adalah penjelasan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysian (SPRM) yang dihantar kepada Harakahdaily berhubung kematian seorang pegawai kastam pagi tadi.

Pada hari ini, 6 April 2011 di antara jam 10.15 pagi hingga jam 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur dimana seorang individu telah ditemui meninggal dunia.

Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani Mohamed, 56, seorang Penolong Pengarah Kastam daripada Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Selangor.

SPRM mengesahkan bahawa penama berkenaan adalah di antara pegawai Kastam yang telah ditahan pada 1 April 2011 jam 1.00 tengahari di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Pelabuhan Kelang.

Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada hari Sabtu 2 April 2011 jam 12.30 tengahari.

Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut.

Pada hari ini, Rabu 6 April 2011 jam 8.26 pagi, penama berkenaan telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur bersendirian dengan menunggang sebuah motorsikal.

Penama ini telah meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya.

Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga jam 9.30 pagi.

Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut.

Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan.

Pada jam lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan.

Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat 1 bangunan pejabat ini.

SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga simati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak Polis untuk mengambil sebarang tindakan.


Apakah hantu mak limah berkeliaran di Tingkat 1 bangunan pejabat SPRM?
Lepas ni Seekers x payah dah nak wat pengambaran dalam hutan @ umah tinggal ke.
buat je kat tingkat 1 bangunan misteri ni.

(Seksyen 11(b) Akta Pencegahan Rasuah 1997 yang membawa hukuman penjara tidak lebih daripada 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000, yang mana lebih tinggi jika sabit kesalahan)
 ----> kalo betul la (kalo la)..Ahmad Sarbani ni terlibat rasuah, x kan la judgement Ahmad Sarbani ni kureng sgt kot. dari mati baik kena penjara, x pun bayo je denda (Penolong Pengarah Kastam tu..beribu kot gaji)

x kan bunuh diri kot hamba Allah ni..
maybe yg berkenaan adalah hantu mak limah punye angkare atau hantu SPRM punye koje..
x baik tipu rakyat wahai BN dan SPRM;)


Mesyuarat Agung PAS Kawasan Tambun


Tahniah dan takziah kepada semua bakal2 pimpinan PAS Tambun akan datang.
Hancur toghut!

Friday, April 15, 2011

Ubah Sekarang

Orang Muda Geng Kite!



Jatuhkan rejim Umno-BN-Tan Sri Taib Mahmud
Sekian lama BN memerintah Sarawak,ade perubahan?
mundur, ketinggalan.
Sape yang kaya? Tan Sri Taib Mahmud dan kroni yang kaye
Pemimpin istana emas, rakyat setinggan lame
Hanya yang buta informasi dan tak waras je akan sokong BN lagi sekali!
Bukalah mata,bukalah hati..
Pangkah (x) untuk PAS dan Pakatan Rakyat pada PRU Sarawak 16 April 2011

Calon PRU Sarawak 2011

N01: OPAR: SARAWAK: 8,099




1. Stephen ak Sagir (SNAP)

2. Joseph Jindy ak Peter Rosen (Bebas)

3. Boniface Willy ak Tumek (PKR)

4. Ranum ak Mina (BN-SUPP)



Penyandang: Ranum ak Mina (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 3,585

Majoriti: 2,183



N02: TASIK BIRU: SARAWAK: 15,100



1. Datuk Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)

2. Frankie Jurem ak Nyombui (SNAP)

3. John Tenewi Nuek (PKR)



Penyandang: Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 6,393

Majoriti: 3,203





N03: TANJONG DATU: SARAWAK: 7,936



1. Tan Sri Adenan Satem (BN-PBB)

2. Gilbert Asson ak Kulong (Bebas)

3. Nani Sahari (PAS)



Penyandang: Tan Sri Adenan Satem (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,545

Majoriti: 4,136



N04: PANTAI DAMAI: SARAWAK: 14,104



1. Suhaimi Selamat (Bebas)

2. Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)

3. Wan Zainal Abidin Wan Senusi (PKR)



Penyandang: Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,217

Majoriti: 2,164



N05: DEMAK LAUT: SARAWAK: 10,437



1. Dr Hazland Abang Hipni (BN-PBB)

2. Ali Hossen bin Abang (PKR)



Penyandang: Dr Abang Draup Zamahari Abang Haji Zen (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,094

Majoriti: 3,605



N06: TUPONG: SARAWAK: 17,796



1. Datuk Daud Abdul Rahman (BN-PBB)

2. Baharuddin @ Din Shah Mokhsen (PKR)



Penyandang: Datuk Daud Abdul Rahman (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,885

Majoriti: 4,572



N07: SAMARIANG: SARAWAK: 15,942



1. Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN-PBB)

2. Zulrusdi Mohamad Hol (PKR)



Penyandang: Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,365

Majoriti: 2,488



N08: SATOK: SARAWAK: 10,431



1. Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg (BN-PBB)

2. Ahmad Nazib Johari (PKR)



Penyandang: Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,222

Majoriti: 2,798



N09: PADUNGAN: SARAWAK: 23,576



1. Dominique Ng Kim Ho (Bebas)

2. Wong King Wei (DAP)

3. Sim Kiang Chiok (BN-SUPP)



Penyandang: Dominique Ng Kim Ho (PKR)

Undi diperolehi: 8,002

Majoriti: 1,417



N010: PENDING: SARAWAK: 29,488



1. Prof Dr Sim Kui Hian (BN-SUPP)

2. Violet Yong (DAP)



Penyandang: Violet Yong (DAP)

Undi diperolehi: 11,632

Majoriti: 4,372



N011: BATU LINTANG: SARAWAK: 27,833



1. Sih Hua Tong (BN-SUPP)

2. See Chee How (PKR)

3. Soo Lina (Bebas)



Penyandang: Voon Lee Shan (DAP)

Undi diperolehi: 8,806

Majoriti: 3,407



N012: KOTA SENTOSA: SARAWAK: 27,301



1. Chong Chieng Jen (DAP)

2. Datuk Alfred Yap Chin Loi (BN-SUPP)



Penyandang: Chong Chieng Jen (DAP)

Undi diperolehi: 6,579

Majoriti: 531



N013: BATU KAWAH: SARAWAK: 20,664



1. Christina Chew Wang See (DAP)

2. Tan Joo Phoi (BN-SUPP)



Penyandang: Tan Joo Phoi (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,755

Majoriti: 4,180



N014: ASAJAYA: SARAWAK: 13,799



1. Abd Karim Rahman Hamzah (BN-PBB)

2. Arip Ameran (PKR)



Penyandang: Abdul Karim Rahman Hamzah (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,949

Majoriti: 5,063



N015: MUARA TUANG: SARAWAK: 18,820



1. Datuk Seri Mohamad Ali Mahmud (BN-PBB)

2. Noraini Hamzah (PAS)



Penyandang/Incumbent: Datuk Seri Haji Mohammad Ali Mahmud (BN-PBB)

Undi diperolehil: 7,863

Majoriti: 6,327



N016: BENGOH: SARAWAK: 21,955



1. Willie ak Mongin (PKR)

2. Wejok ak Tomik (Bebas)

3. Richard @ Peter ak Margaret (SNAP)

4. Dr Jerip ak Susil (BN-SUPP)



Penyandang: Dr Jerip ak Susil (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,540

Majoriti: 3,988



N017: TARAT: SARAWAK: 16,352



1. Ateng ak Jeros (SNAP)

2. Roland Sageh Wee Inn (BN-PBB)

3. Peter Ato ak Mayau (PKR)



Penyandang: Roland Sageh (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,854

Majoriti: 3,256



N018: TEBEDU: SARAWAK: 12,497



1. Kipli bin Ale (Bebas)

2. Datuk Seri Michael Manyin ak Jawong (BN-PBB)

3. Christopher ak Kiyui (PKR)

4. Anthony ak Nais (SNAP)



Penyandang: Datuk Michael Manyin ak Jawong (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,107

Majoriti: 4,256



N019: KEDUP: SARAWAK: 17,466



1. Lainus ak Andrew Luwak (PKR)

2. Maclaine Ben @ Martin Ben (BN-PBB)

3. Amin ak Banti (Bebas)

4. Belayong ak Jayang (SNAP)



Penyandang: Frederick Bayoi ak Manggie (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,635

Majoriti: 1,981



N020: SADONG JAYA: SARAWAK: 7,656



1. Aidel Lariwoo (BN-PBB)

2. Mahayudin Wahab (Bebas)

3. Abang Eddy Allyanny Abang Fauzi (PAS)



Penyandang: Datuk Wan Abdul Wahab Wan Sanusi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,715

Majoriti: 858



N021: SIMUNJAN: SARAWAK: 10,104



1. Mohd Naroden Majais (BN-PBB)

2. Mashor Hussen (PKR)

3. Zaini bin Le' (Bebas)

4. Mac Palima ak Nyambil (PCM)



Penyandang: Mohd Naroden Majais (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,786

Majoriti: 3,350



N022: SEBUYAU: SARAWAK: 8,042



1. Ali bin Semsu (Bebas)

2. Adam Ahid (PAS)

3. Julaihi Narawi (BN-PBB)



Penyandang: Julaihi Narawi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,748

Majoriti: 2,448



N023: LINGGA: SARAWAK: 7,745



1. Abang Othman Abang Gom (SNAP)

2. Abang Ahmad Arabi Abang Bolhassan (PKR)

3. Simoi Peri (BN-PBB)



Penyandang: Simoi Peri (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,245

Majoriti: 1,870



N024: BETING MARO: SARAWAK: 7,868



1. Razaili Gapor (BN-PBB)

2. Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus (PAS)



Penyandang: Bolhassan Di @ Ahmad Di (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,796

Majoriti: 895



N025: BALAI RINGIN: SARAWAK: 8,798



1. Ibi ak Uding (PKR)

2. Snowdan Lawan (BN-PRS)

3. Dan ak Giang (SNAP)

4. Lipeh ak Mawi (PCM)

5. Cobbold ak Lusoi (Bebas)

6. Sujal ak Gansi (Bebas)



Penyandang: Snowdan ak Donald Lawan (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,075

Majoriti: 1,516



N026: BUKIT BEGUNAN: SARAWAK: 7,778



1. Mong ak Dagang (BN-PRS)

2. Lias ak Julai (Bebas)

3. Jimmy Lim @ Jimmy Donald (PKR)

4. Ivanhoe Anthony ak Belon (SNAP)



Penyandang: Mong ak Dagang (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,083

Majoriti: 1,007



N027: SIMANGGANG: SARAWAK: 10,488



1. Leon Jimat Donald (DAP)

2. Datuk Francis Harden ak Hollis (BN-SUPP)



Penyandang: Datuk Francis Harden ak Hollis (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 5,144

Majoriti: 4,258



N028: ENGKELILI: SARAWAK: 9,444



1. Dr Johnichal Rayong ak Ngipa (BN-SUPP)

2. Jimmy Simon Maja (Bebas)

3. Semijie ak Janting (SNAP)

4. Marudi @ Barudi ak Mawang (PKR)



Penyandang: Dr Johnical Rayong ak Ngipa (SNAP)

Undi diperolehi: 3,442

Majoriti: 426





N029: BATANG AI: SARAWAK: 8,728



1. Nicholas Bawin ak Anggat (PKR)

2. Malcom Mussen ak Lamoh (BN-PRS)



Penyandang: Malcom Mussen ak Lamoh (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,907

Majoriti: 1,854



N030: SARIBAS: SARAWAK: 8,054



1. Ricky @ Mohammad Razi Sitam (BN-PBB)

2. Abang Zulkifli Abang Engkeh (PKR)



Penyandang: Dr Wahbi Junaidi (BN-PBB)

Undi diperolehi: 2,441

Majoriti: 94



N031: LAYAR: SARAWAK: 8,109



1. Joe ak Unggang (SNAP)

2. Stanny Embat Dharoh ak Laja (PKR)

3. Ngumbang @ Kibak ak Datu (Bebas)

4. Tan Sri Dr Alfred Jabu ak Numpang (BN-PBB)



Penyandang: Tan Sri Dr Alfred Jabu ak Numpang (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,767

Majoriti: 2,677



N032: BUKIT SABAN: SARAWAK: 7,657



1. Dayrell Walter Entrie (SNAP)

2. Jerah ak Engkiong @ Edward Jerah (PKR)

3. Robert Lawson Chuat (BN-PBB)



Penyandang: Robert Lawson Chuat (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,258

Majoriti: 1,878



N033: KALAKA: SARAWAK: 14,167



1. Ismail bin Hussain (Bebas)

2. Abdul Wahab Aziz (BN-PBB)

3. Mohd Yahya Abdullah (PKR)



Penyandang: Abdul Wahab Aziz (BN-PBB)

Undi diperolehi: 7,396

Majoriti: 5,929



034: KRIAN: SARAWAK: 11,016



1. Liman ak Sujang (SNAP)

2. Datuk Peter Nyarok ak Entrie (BN-SPDP)

3. Banyi ak Beriak (Bebas)

4. Ali ak Biju (PKR)



Penyandang: Datuk Peter Nyarok ak Entrie (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,784

Majoriti: 2,089



N035: BELAWAI: SARAWAK: 8,623



1. Abdul Wahab Abdullah (PKR)

2. Kiprawi bin Suhaili (Bebas)

3. Datuk Talif @ Len Salleh (BN-PBB)



Penyandang: Hamden Ahmad (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,102

Majoriti: 3,316



N036: SEMOP: SARAWAK: 8,891



1. Abdullah Saidol (BN-PBB)

2. Ong Chung Siew (PKR)

3. Ajiji Fauzan (Bebas)



Penyandang: Datuk Mohamad Asfia Awang Nasar (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,479

Majoriti: 3,226



N037: DARO: SARAWAK: 7,305



1. Murni Suhaili (BN-PBB)

2. Jamaludin Ibrahim (PKR)

3. Muhamad Zamhari Berawi (Bebas)

4. Noh @ Muhamad Noh Bakri @ Bakeri (Bebas)



Penyandang: Murni Suhaili (BN-PBB)

(Menang Tidak Bertanding)



N038: JEMORENG: SARAWAK: 8,635



1. Asbor Abdullah (Bebas)

2. Abdul Hafiz Noh (Bebas)

3. Gani @ Abu Seman Jahwie (BN-PBB)



Penyandang: Abu Seman Jahwie (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,567

Majoriti: 1,710



N039: REPOK: SARAWAK: 18,481



1. Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP)

2. Dr Wong Hua Seh (DAP)



Penyandang: Datuk David Teng Lung Chi (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 5,502

Majoriti: 576



040: MERADONG: SARAWAK: 15,337



1. Ling Kie King (BN-SUPP)

2. Ting Tze Fui (DAP)



Penyandang: Ting Tze Fui (DAP)

Undi diperolehi: 5,990

Majoriti: 3,578



N041: PAKAN : SARAWAK: 9,274



1. Datuk Seri William Mawan (BN-SPDP)

2. Jamal Bin Abdullah @ Tedong ak Gunda (SNAP)



Penyandang: Datuk Seri William Mawan (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,138

Majoriti: 1,763



N042: MELUAN: SARAWAK: 11,487



1. John Brian Anthony ak Jeremy Guang (PKR)

2. Wong ak Judat (BN-SPDP)

3. Labang ak Jamba (SNAP)



Penyandang: Wong ak Judat (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 5,086

Majoriti: 3,007



N043: NGEMAH: SARAWAK: 8,058



1. Alexander Vincent (BN-PRS)

2. Yakup Khalid (Bebas)

3. Adeh ak Denong (PCM)

4. Michael ak Lias (SNAP)

5. Aris ak Alap (PKR)



Penyandang: Gabriel Adit ak Demong (IND)

Undi diperolehi: 2,582

Majoriti: 549



N044: MACHAN: SARAWAK: 9,944



1. Kong Tat Kim (PCM)

2. Datuk Gramong Juna (BN-PBB)

3. George Chen Nguk Fa (PKR)

4. Augustine ak Liom @ August Kiom (SNAP)



Penyandang: Datuk Gramong Juna (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,045

Majoriti: 2,289



N045: BUKIT ASSEK: SARAWAK: 26,926



1. Hii Tiong Huat (Bebas)

2. Chieng Huong Toon (BN-SUPP)

3. Wong Ho Leng (DAP)



Penyandang: Wong Ho Leng (DAP)

Undi diperolehi: 10,380

Majoriti: 4,751



N046: DUDONG: SARAWAK: 26,251



1. Yap Hoi Liong (DAP)

2. Datuk Tiong Thai King (BN-SUPP)

3. Apandi Abdul Rani (Bebas)



Penyandang: Dr Soon Choon Teck (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,359

Majoriti: 408



N047: BAWANG ASSAN: SARAWAK: 16,743



1. Alice Lau Kiong Yieng (DAP)

2. Datuk Seri Wong Soon Koh (BN-SUPP)



Penyandang: Datuk Seri Wong Soon Koh (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,804

Majoriti: 2,504



N048: PELAWAN: SARAWAK: 28,808



1. Vincent Goh Chung Siong (BN-SUPP)

2. David Wong Kee Woan (DAP)



Penyandang: Vincent Goh Chung Siong (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,375

Majoriti: 263



N049: NANGKA: SARAWAK: 14,197



1. Dr Annuar Rapaee (BN-PBB)

2. Norisham Mohamed Ali (PKR)



Penyandang: Awang Bemee Awang Ali Basah (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,202

Majoriti: 4,815



N050: DALAT: SARAWAK: 11,857



1. Datin Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (BN-PBB)

2. Sylvester Ajah Subah @ Ajah Subah (PKR)

3. Salleh Mahali (Bebas)



Penyandang: Fatimah Abdullah @ Ting Sai Ming (BN-PBB)

(Menang Tidak Bertanding)



N051: BALINGIAN: SARAWAK: 11,792



1. Suriati Abdullah (PKR)

2. Tan Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB)

3. Datuk Salleh Jafaruddin (Bebas)



Penyandang: Tan Sri Abdul Taib Mahmud (BN-PBB)

Undi diperolehi: 6,393

Majoriti: 5,726





N052: TAMIN: SARAWAK: 12,244



1. Joseph Mauh ak Ikeh (BN-PRS)

2. Mengga ak Mikui (PKR)



Penyandang: Joseph Mauh ak Ikeh (BN-PRS)

Undi diperolehi: 4,639

Majoriti: 2,377



N053: KAKUS: SARAWAK: 9,604



1. Dick @ Laurance Dick Sekalai (PCM)

2. Paul Anyie Raja (PKR)

3. John Sikie ak Tayai (BN-PRS)

4. Entali ak Empin (Bebas)



Penyandang: John Sikei ak Tayai (BN-PRS)

Undi diperolehi: 3,739

Majoriti: 2,852



N054: PELAGUS: SARAWAK: 15,322



1. Stanley Nyitar @ Unja ak Malang (BN-PRS)

2. Edward Sumbang ak Asun (PKR)

3. George ak Lagong (Bebas)



Penyandang: Larry Sng Wei Shien (BN-PRS)

Undi diperolehi: 5,965

Majoriti: 3,239



N055: KATIBAS: SARAWAK: 8,542



1. Datuk Ambrose Blikau ak Enturan (BN-PBB)

2. Toh Heng San (SNAP)

3. Munan ak Laja (PKR)



Penyandang: Datuk Ambrose Blikau ak Enturan (BN-PBB)

Undi diperolehi: 3,887

Majoriti: 3,332



N056: BALEH: SARAWAK: 11,287



1. Datuk Seri Dr James Masing (BN-PRS)

2. Bendindang ak Manjah (PKR)



Penyandang: Datuk Seri Dr James Masing (BN-PRS)

Undi diperolehi: 5,330

Majoriti: 4,802



N057: BELAGA: SARAWAK: 8,463



1. John Bampa @ Tusau (SNAP)

2. Liwan Lagang (BN-PRS)

3. Basah Kesing @ Ali Basah Kesing (PKR)

4. Michael Jok (Bebas)

5. Matthew ak Munan (Bebas)

6. Kenneth Adan Silek (Bebas)



Penyandang/Incumbent: Liwan Lagang (BN-PRS)

Undi diperolehi/Votes polled: 1,855

Majoriti/Majority: 227



N058: JEPAK: SARAWAK: 12,979



1. Ramli Malaka (SNAP)

2. Abdul Jalil Bujang (PKR)

3. Datuk Talib Zulpilip (BN-PBB)

4. Abdul Kuddus Ramlee (Bebas)

5. Awang Abdillah Awang Nasar (Bebas)



Penyandang: Datuk Talip Zulpilip (BN-PRS)

Undi diperolehi: 4,997

Majoriti: 3,179



N059: KIDURONG: SARAWAK: 27,225



1. Chiew Chiu Sing (DAP)

2. Henry Ling Koung Meng (BN-SUPP)



Penyandang: Chiew Chiu Sing (DAP)

Undi diperolehi: 8,517

Majoriti: 1,664



N060: KEMENA: SARAWAK: 14,082



1. Liam Rengga (Bebas)

2. Bernard Binar Bayang ak Rading (PKR)

3. Dr Stephen Rundi ak Utom (BN-PBB)

4. Ungun ak Bayan (SNAP)



Penyandang/Incumbent: Dr Stephen Rundi ak Utom (BN-PBB)

Undi diperolehi/Votes polled: 4,750

Majoriti/Majority: 1,572



N061: BEKENU: SARAWAK: 10,672



1. Rosey Yunus (BN-SPDP)

2. Dyg Juliana Awg Tambi (PCM)

3. Thony ak Badak (SNAP)

4. Ishak Mahwi (PKR)



Penyandang: Rosey Yunus (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,357

Majoriti: 3,072



N062: LAMBIR: SARAWAK: 14,144



1. Ripin Lamat (BN-PBB)

2. Zolhaidah Suboh (PKR)

3. Johari Bujang (SNAP)



Penyandang: Aidan Wing (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,331

Majoriti: 2,834



N063: PIASAU: SARAWAK: 16,600



1. Ling Sie Kiong (DAP)

2. Tan Sri Dr George Chan (BN-SUPP)



Penyandang: Tan Sri Dr George Chan (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,573

Majoriti: 3,918



064: PUJUT: SARAWAK: 22,577



1. Andy Chia Chu Fatt (BN-SUPP)

2. Fong Pau Teck (DAP)



Penyandang: Andy Chia Chu Fatt (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 6,493

Majoriti: 1,370



N065: SENADIN: SARAWAK: 22,432



1. Michael Teo Yu Keng (PKR)

2. Datuk Lee Kim Shin (BN-SUPP)



Penyandang: Datuk Lee Kim Shin (BN-SUPP)

Undi diperolehi: 7,173

Majoriti: 4,799





N066: MARUDI: SARAWAK: 13,093



1. Sylvester Entrie ak Muran (BN-SPDP)

2. Michael Ding Tuah (Bebas)

3. Gerang ak Dagom (PKR)

4. Edwin Dundang ak Bugak (SNAP)



Penyandang: Sylvester Entrie ak Muran (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 4,954

Majoriti: 4,284



N067: TELANG USAN: SARAWAK: 13,623



1. Harrison Ngau Laing (PKR)

2. Kebing Wan (SNAP)

3. Jok Ding (Bebas)

4. Dennis Ngau (BN-PBB)



Penyandang: Lihan Jok (BN-PBB)

Undi diperolehi: 4,593

Majoriti: 2,771



N068: BUKIT KOTA: SARAWAK: 14,471



1. Dr Abdul Rahman Ismail (BN-PBB)

2. Leong Kwang Yew (DAP)

3. Usop Jidin (Bebas)

4. Ladis Pandin (Bebas)



Penyandang/Incumbent: Dr Abdul Rahman Ismail (BN-PBB)

Undi diperolehi/Votes polled: 5,501

Majoriti/Majority: 3,229



N069: BATU DANAU: SARAWAK: 7,636



1. Palu @ Paulus ak Gumbang (BN-SPDP)

2. Dr Lau Liak Koi (PKR)

3. Lawrence Cosmas Sunang ak Simpang (SNAP)



Penyandang/Incumbent: Palu @ Paulus ak Gumbang (BN-SPDP)

Undi diperolehi/Votes polled: 2,961

Majoriti/Majority: 1,262



N070: BA'KELALAN: SARAWAK: 6,958



1. Baru Bian (PKR)

2. Willie Liau (BN-SPDP)



Penyandang: Balang Rining (BN-SPDP)

Undi diperolehi: 2,064

Majoriti: 475



N071: BUKIT SARI: SARAWAK: 9,983



1. Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan (BN-PBB)

2. Japar Suyut (PKR)



Penyandang: Datuk Awang Tengah Ali Hassan (BN-PBB)

Undi diperolehi: 5,596

Majoriti: 5,275

13 sebab BN nak menang PRU Sarawak

video

Undi BN, nescaya anda akan menyesal dunia dan akhirat..

Saturday, April 9, 2011

Ijtima' PAS Tambun di Attaqwa




Antara gambar2 dalam prog ijtima' PAS Tambun, 8/4/2011.
Pemceramah khas dari Teluk Intan, Ustaz Abdul Fatah (DPP Perak) membawa tajuk 
wala' kpd kepimpinan.
UmnoBN maner ade wala'2 ni.. 

Thursday, April 7, 2011

Tabung PRU Sarawak


infakkan hartamu di jalan Allah..

Wednesday, April 6, 2011

SPRM berhantu


Bangunan SPRM makin menakutkan!
Seorang demi seorang mati dengan tragis, apa dah jadi?
Kes Teoh Beng Hock masih lagi disiasat oleh Suruhanjaya Diraja,
Kini Ahmad Sarbani Mohamed, 56, yang berkhidmat sebagai pembantu pengarah di  Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Selangor jadi mangsa.
SPRM semakin menakutkan, mengerikan..
Malaysia oh Malaysia

Monday, April 4, 2011

Hj Rosli terlantar di hospital


Aktivis PAS Hj Rosli dari Cawangan Meru jatuh dari bumbung petang semalam. Kini terlantar di Hopsital Raja Permaisuri Bainun di WAd 4A (Spinal Care Unit). Kaki kedua2nya masih tak dapat digerakkan (maybe due to spinal injury)

InsyaAllah Jumaat ni operation akan dilakukan.sama2 lah kita doakan sahabat jamaah. Mohon ziarah dan sumbangan sangat dialu-alukan pada keluarga haji rosli.


Muktamar Pemuda

Dewan pemuda PAS Kawasan Tambun mengucapkan jazakallah khairan kasira kpd semua petugas dan perwakilan pada Mesyuarat Agung Pemuda Pas Kawasan Tambun yg lalu.

Semoga saff kepimpinan yang baru lebih bersemangat untuk menjadi rantai pejuangan dan menumbangkan umnoBN

Leader comes from the best follower

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails